Thursday 17 March 2022

גיוס כספים בתחום הבלוקצ'יין

 גיא אלחנני

 

 

נכתב על ידי גיא אלחנני - מומחה ויועץ בבלוקצ'יין

 

גיוס כספים בתחום הבלוקצ'יין החל בתחילהכהצעת  מטבעות ראשונית או בשמה הידוע ICO . שיטת גיוס זו גייסה עשרות מיליארדי דולרים לפרוייקטים מעניינים בתחום הבלוקצ׳יין בשנים הראשונות.

לאחר בום גדול בשנים 2017-2018הגיוס בדרך זו  נעלם לזמן מה. זה חזר בצורה שלהנפקות בורסה ביזורית ראשונה-IDO.

בימים אלה צורות גיוס כספים בבלוקצ׳יין התרחבו ל  INO– הנפקת NFT ראשונה, הנפקת מטאוורס ראשונה- , IMOהנפקת גיימינג ראשונה- IGO , וכן הנפקת בורסה ראשונה –IEO וכן הלאה והלאה.

 גיא אלחנני

גם שיטות הגיוס השתנו. בעבר זה היה אסימונים (הקרויים טוקנים) טהורים בתמורה להשקעה. למרות שזו עדיין אופציה פופולרית למדי, הרי, שנכון לעכשיו חלק מחברות הבלוקצ'יין מגייסות אקוויטי בלבד או שילוב של אקוויטי ושל ואסימונים או אפילו באמצעות מכירת  NFT's או שילוב של טוקנים ו NFT,ואפילו מכירת קרקעות ונכסי דלא ניידי.

 

מגזר נוסף  שפורח כיום  הוא ה LAUNCHPAD.launchpadsאלו עוזרים לפרויקטים לגייס כסף מהמשתמש הציבורי/קמעונאי וכךלבנות מודעות והייפ לפרויקט. מאות launchpads כאלו צצו בכל מקום כמו פטריות אחרי גשם. בכל רשת כיום יש כעת כמה launchpads עליה, , חלקןספציפיות בתחום הגיימינג או המטאוורס או חלקן כלליות לחלוטין  .

 

כלי נוסף שהפך פופולרי לגיוס כספים הוא השקה של שווי הוגן  עם פרויקטים כמוCOPPER LAUNCHשבו הפרויקט שם את האסימוןשלו ומתחיל במחיר גבוה והקונים הקמעונאיים מחליטים מה המחיר/שווי השוק הנכון של הפרויקטים ובאיזה מחיר הם רוציםלקנות את אסימוני הפרויקט וכך נקבע לו ״השווי ההוגן״.

פרויקטים מובילים כמוMeritCircleguild הצליחו לגייס מעל 100 מיליון דולר באמצעות הכלי הזה. ברור שלכל פרויקט יש את הדרישה שלו- חלקם מצליחים מאוד ומאידךחלקםלא מצליחים לגייס באמצעותו סכום משמעותי.

 

כמו כן, בעוד שבעבר היו כמויות מוגבלות של משקיעים וקרנות בלוקצ'יין/קריפטו אז הצלחתם של כמה פרויקטים והתשואות המרובות הגבוהות שלהן  והעלייה במחיר הביטקוין ואסימונים אחרים ופופולריות רבה גרמו לגידול דרסטי של הכספים, משקיעים, קרנות הון סיכון קהילתיות ואפילותחום הפמילי אופיס החלו להיכנס לתעשייה המשגשגת הזו והחלו  להשקיע סכומי כסף משמעותיים.

 

יחדעם זאת, עם כל אפשרויות הגיוס הללו  והסוגים השונים של משקיעים, חשוב מאוד לפרויקטים להבין שזה לא סוג אחד או פתרון שמתאים לכולם. כל פרויקט הוא ייחודי ואסטרטגיית הגיוס שלו צריכה להיות מותאמת לסוג הפרויקט, הצוות, אסטרטגיית היציאה לשוק, גיוס הון ועוד קריטריונים רבים.

אותו דבר עם סוג המשקיעים שמתאימים לכל פרויקט. המשקיעים הנכונים יכולים לגרום לפרויקט להצליח או לדאבונו  לרסק אותו
לחלוטין!





No comments:

Post a Comment

גיוס כספים בתחום הבלוקצ'יין

  גיא אלחנני     נכתב על ידי גיא אלחנני - מומחה ויועץ בבלוקצ'יין   גיוס כספים בתחום הבלוקצ'יין החל בתחילה כהצעת   מטבעות ר...